Samansette tekstar er innført i Kunnskapsløftet, og under norsk står det:
“Hovedområdet sammensatte tekster viser til et utvidet tekstbegrep der tekst kan være satt sammen av skrift, lyd og bilder i et samlet uttrykk. Det innebærer arbeid med tekster som bildebøker, tegneserier, aviser, reklame, nettsider, sangtekster, film og teater. Hovedområdet omfatter både elevens egen tekstproduksjon og opplevelse, kritisk vurdering og analyse av sammensatte tekster. Å kunne lese en sammensatt tekst dreier seg om å finne mening i helheten av ulike uttrykksformer i teksten.”(UFD 2006).
Sjølv om dette står under norsk, skal alle dei grunnleggande dugleikane gjennomsyre alle fag,
og samansette tekster er noko som ein ofte møter i andre fag også. T.d. i matematikk: Mykje
samansett tekst i form av tabellar, diagram og illustrasjonar.
Creaza:
Eg har vald å vise korleis ein kan bruke teikneserie i skulen (samansette tekstar).
Det er mange av kompetansemåla i læreplanen som kan knyttast til bruk av teikneserie i skulen, her er nokre frå norskfaget:
Skriftlige tekster
- bruke datamaskinen til tekstskaping (etter 2. årstrinn)
- foreta informasjonssøk, skape, lagre og gjenhente tekster ved hjelp av digitale verktøy (etter 4. årstrinn)
- bruke digitale skriveverktøy i skriveprosesser og i produksjon av interaktive tekster (etter 7. årstrinn)
Samansette tekstar:- lage fortellinger ved å kombinere ord, lyd og bilde (etter 4. årstrinn)- bruke digitale skriveverktøy i skriveprosesser og i produksjon av interaktive tekster (etter 7. årstrinn)
Creaza er eit nettbasert verkty, der elevar kan bruke fantasien for å skape, publisere og dele digitale forteljingar (www.creaza.com). Ulike sjangrar av teikneseriar er noko som fengar dei fleste unge, og ved å ta dette inn i skulen som ein del av læringsarbeidet vil gje positive opplevingar og motiverte elevar. Eg har frå før brukt Cartoonist, som også er ein del av Creaza. Cartoonist finn ein inne på Aschehoug sine nettressursar (www.lokus123.no). Fordelen med Creaza er at du kan lagre arbeidet ditt, dele det og hente det att og vidareutvikle det seinare.
I Creaza har ein fleire moglegheiter med tanke på kva type teikneserie du vil lage:
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjfr5GrxVxr90IZu77l4hXR5Uk0Ri9L8ATBxyCTT9UFRZG9TXTSEzxG0lnplgK2JguyG_MZzKDETQdv2p3UnwDqBrTjXwvUuvpQNMqANR0b4cS8YMjWwxw0jzPQ0rIJEqKlxfEMDxWuc0Ws/s320/Creaza.png)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjHsQVN7zuIruMO03I-sQE3CHZySVphaOLcOvrtuvnDl2pIi6T2esZ32u77YjIHfedVn9zqwEqtMLxK6aASVFAHRVmjJ9AKLI9WvOMLcT4b1ot19y6MQc35e59eyzQGbN_ai4sxfdqHm6SA/s320/M2.png)
I tillegg til dei bakgrunnane som er i programmet,
kan ein laste opp eigne. Dette gjorde vi i mappeoppgåva M2 (gruppe), der vi laga eit tverrfagleg prosjekt om helleristningane i Vingen-feltet (Bremanger).
For dei yngre elevane har eg erfart at det er best og starte med noko heilt enkelt, som t.d. å lage teikneserie på bakgrunn av ein vits. Dette forutset at elevane forstår vitsen, og dei må velje bilete og karakterar som byggjer opp om poenget. Eg har laga eit døme på dette:
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhrYbqnrQIQaVOAdMPID60HekzrUCMjKQ2eDlBpIKpweSWpD3ZLFJehsnLyR8pfN7RNH2BWev9mMQfPffUHwgMuATwl5hCZrvtWo8CglbrGqRmpFOWQsdxxw3c-Nj6vJUpVOVRp29UkD4Qi/s400/rektorFerdig.png)
- Inga
Stakkars rektor;-)Det enkle er ofte det beste - godt tips!
SvarSlett